Preview

Content marketing en positieve impact gaan perfect samen

Omdat duurzaamheid en positieve impact steeds belangrijker worden voor je stakeholders, is contentmarketing perfect geschikt om jezelf te onderscheiden. Je publiek heeft vragen, jouw waardevolle content biedt een antwoord. Relevant, interessant en inspirerend. Maar impact en verduurzaming zijn werken van lange adem, vaak zonder duidelijk einddoel. Wat we wel weten is dat we stap voor stap gaan, met af en toe een stap terug, en dat we onderweg complexe uitdagingen zullen tegenkomen. Niet echt eenvoudig om over te communiceren dus. Content marketing kan daarbij een oplossing bieden. Wij vertellen je graag hoe.

Wat is content marketing?

Volgens het Content Marketing Institute is content marketing "een strategische marketingaanpak die focust op het creëren en verdelen van waardevolle, relevante en consistente content om een welbepaald publiek aan te trekken en aan je te binden met een ‘winstgevende actie’ als resultaat".

Met andere woorden: je publiek heeft vragen en noden, jouw waardevolle content biedt een antwoord. Zo help je hen vooruit en zo bind je hen aan je organisatie. Het resultaat? Een langetermijnrelatie waarin jij de betrouwbare probleemoplosser en gids bent. Perfect, toch?

Content: what's in a name?

Content is inhoud, simple as that! Een containerbegrip dus. Concreet wil dat zeggen dat je teksten, beelden, video, audio, animaties, illustraties, combinaties daarvan en nog veel meer kan zien als content.

We geven je graag een (onvolledige) oplossing van vaak gebruikte contentvormen:

  • Blogs
  • Interviews
  • Testimonials & case studies
  • Nieuwsberichten
  • Whitepapers & e-books
  • Video's
  • Podcasts
  • Infographics
  • Handleidingen & FAQ's

De lijst is haast eindeloos. Wat zeker is, is dat je steengoede copywriters, foto- en videografen, graphic designers, illustrators en andere contentmakers en -strategen kan gebruiken.

Content marketing & impact: a match made in heaven?

Wij geloven er rotsvast in dat content marketing onmisbaar is voor organisaties die een verschil willen maken met impact marketing en duurzaamheidscommunicatie. Duurzaamheid en impact staan nu eenmaal hoog op de agenda van je (potentiële) klanten en medewerkers, partners, investeerders en andere stakeholders.

En net omdat het complexe zaken zijn, gaan zij ook voortdurend op zoek naar relevante en waardevolle informatie die hen kunnen helpen bij het maken van duurzamere keuzes en meer impact. Dat doe je door hen op een transparante manier te informeren over je diensten en producten en hen mee te nemen doorheen je hele waardeketen.

Feiten en verhalen

Het zal je niet verbazen dat goede content marketing een perfecte balans is van feiten en verhalen. Harde facts and figures zorgen voor een robuust fundament van je contentstrategie. Ze geven je geloofwaardigheid en komen tegemoet aan de nood aan transparantie en verantwoording. Daarnaast heb je verhalen nodig die ervoor zorgen dat deze feiten, mensen inspireren en motiveren. Voor cijfers lopen weinigen warm. Verhalen weten vrijwel iedereen te raken. En bovendien onthouden we ze ook veel beter.

Ondernemen met Impact: de podcast

Inspiratie nodig? Check hieronder de podcast 'Ondernemen met Impact', waarin we 7 topondernemers aan het woord laten over hun werk, missie, de impact die ze dagelijks maken en hoe ze dat doen. Voor de laatste bonusaflevering maakten we een mooie reportage over Bardok, een inspirerende Mechelse plek waar mensen met migratieroots en een ondernemersdroom de eerste stap kunnen zetten naar een eigen bedrijf. Een mooi voorbeeld van contentmarketing met impact, al zeggen we het zelf.

Vragen over contentmarketing? Of wil je er meteen mee aan de slag gaan? Hit us up! Wij maken er graag werk van.

Klaar om impact te maken? Of eerst even kennismaken?

Laat van je horen via onderstaand formulier

pid
Met cookies werkt deze website vlot en kunnen we u inhoud op maat tonen. Als u verder surft of op "Ja, ik accepteer cookies" klikt, dan aanvaardt u deze cookies. Meer informatie